Pagina's

maandag 4 februari 2013

We verdubbelen lekker door

Afgelopen vrijdag zette de Verdubbeldame zes nieuwe uitdagingen op haar blog. Ik heb er weer eentje uitgekozen om te verdubbelen. Ik ga deze keer voor de uitdaging om in 30 dagen 30 spullen de deur uit te doen. Mijn 30 dagen lopen van 3 februari tot 5 maart. Ik vind vooral fijn aan deze uitdaging dat je niet persé elke dag iets hoeft te doen, als er aan het eind van de 30 dagen maar 30 spullen weg zijn.

Ik vind vaak dat we wel erg veel spullen in huis hebben en doe zo af en toe ineens wat weg, maar het lijkt me wel goed om daar een soort van regelmaat in te krijgen. Dus dat ga ik op deze manier proberen!

Zondag begon al goed, toen gaven wij onze stereo mee aan de ouders van Vriend. We waren er zelf blij mee, omdat we het apparaat al lang niet meer gebruiken. Zij waren er ook erg blij mee, omdat hun cd-speler pas kapot gegaan was.

Vandaag kwam ik deze fotoalbums tegen waarvan ik eigenlijk wel weet dat ik ze niet meer ga gebruiken. Het insteekalbum breng ik naar de Winkel van Sinkel, een soort van kringloopwinkel hier in de buurt, maar dan van de kerk. En de andere twee gaan naar mijn moeder.

Toen ik bedacht dat ik deze uitdaging aanging, dacht ik niet echt dat het zou vallen onder 'inzet voor een betere wereld' zoals de Verdubbeldame zo mooi omschrijft. Ik dacht dat het vooral een verbetering zou worden voor mezelf en mijn huis. Maar ik merk nu al dat ik ook dingen weg ga geven waardoor ik mensen blij kan maken. En ook spullen inleveren bij een kringloopwinkel in plaats van weggooien helpt toch wel een beetje mee aan een betere wereld.


Tussenstand: dag 2 - 2 dingen weggedaan

3 opmerkingen:

  1. Succes met wegdoen! Fijn als je er inderdaad anderen mee blij maakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is toch een goed idee hoor, eens kritisch naar alle spullen in je huis kijken. Ik zeg niet dat ik direkt in 30 dagen 30 dingen weg ga doen, maar ik ga wel ruimen! Zeker met het oog op 30 april

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met deze verdubbeldaad! Ik doe niet mee aan deze, ik heb wel genoeg 'gedeclutterd' in 2012. Af en toe iets te fanatiek zelfs, ik heb nu toch wel van een aantal dingen spijt. Ik zit nu weer meer in de bewaarmodus, maar er gaan ongetwijfeld ook dit jaar wel weer dingen ons huis verlaten.

    BeantwoordenVerwijderen