Pagina's

zondag 22 september 2013

Terug van weggeweest!

Ik heb het bloggen een tijd op een heel laag pitje gezet, maar het begint toch weer te kriebelen om wat te schrijven.

Doordat ik 40 uur werk vind ik het soms best lastig om 's avonds nog iets anders te doen dan op de bank hangen. Ik weet dat heel veel mensen 40 uur werken en dat veel van hen daar nog een druk leven naast hebben, maar mij lukt dat niet zo goed. Op zich geen schande misschien, maar ik vind het wel jammer dat ik daardoor steeds minder tijd vind om de dingen te doen die ik leuk vind.

Ik kom net terug van een heerlijk ontspannen vakantie, waar ik energie heb opgedaan om de keuken in te duiken, me te storten op de planten in en om het huis en weer wat bij te lezen en te schrijven in de blogwereld.

Vooral koken lukte de laatste tijd niet zo goed, en dat vind ik toch wel vervelend. Door even snel iets makkelijks te halen, wordt het eten al gauw minder gezond en een stuk duurder. Ik ga proberen daar de komende tijd weer verandering in te brengen.

Gisteren maakt ik zelf pastasaus, en dan gelijk genoeg voor twee keer. Meestal doe ik de helft in de vriezer, maar het leek me ook wel interessant om eens een potje in te maken, geïnspireerd door haar verhaal. Mijn oma maakte vroeger elk jaar 'groen met witte', wat ik reuze interessant vond als ik daar logeerde. Ik kan me nog goed herinneren dat de potjes op zijn kop weggezet werden en dat je ze op een gegeven moment hoorde klikken als ze vacuum zogen. Dat wilde ik dus zelf ook wel eens proberen. Tot mijn verbazing was het deksel ook echt netjes naar binnen 'geklikt', dus het lijkt er op dat het gelukt is.

Verder maakte ik vandaag een heerlijk suikervrij toetje, gezonde chocolade mousse van voedzaam & snel. Op vakantie had ik in een tijdschrift gelezen over chocolade mousse met banaan, maar ik was het recept kwijtgeraakt. Gelukkig is Google altijd behulpzaam en zo kwam ik op deze website. Zij gebruiken niet alleen banaan, maar ook avocado, dat leek me wel wat. Ik ben er erg enthousiast over, maar Vriend vond het niks. Er zit een sterke bananensmaak in en daar is hij niet zo'n fan van, geen probleem, die mousse komt toch wel op!

Ik heb zelf foto's geprobeerd te maken, maar chocolademousse blijkt niet zo fotogeniek te zijn. Zo'n bruine derrie lijkt al snel ergens anders op, op mijn foto's wel in ieder geval :)

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er weer bent! Ik ga je weer volgen.
    Succes met koken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op die foto lijken het net chocoladeslakjes met een aardbeienhuisje op hun rug... geinig!
    Maar inderdaad, als ik zelf eten fotografeer ziet het er meestal niet uit. Dat is een vak apart, mijn schoonvader fotografeerde vroeger gerechten voor receptenboeken. Dat eten werd meestal mooi opgepimpt en gevernist voor de foto, maar was dan vaak niet meer eetbaar.

    BeantwoordenVerwijderen