Pagina's

dinsdag 24 september 2013

Intussen op het balkon...

Tijdens mijn vakantie groeiden de planten op het balkon lekker door.

Op 30 april kocht ik voor 50 cent een peperplant en een tomatenplant op de vrijmarkt, dan is het altijd afwachten of het een succes wordt. Nou ja, dat is het misschien altijd wel, maar nu heb je natuurlijk helemaal geen garantie. Ik had eerder al twee pepers geoogst, en nu hingen er weer twee prachtige exemplaren te wachten.
 
Met de tomatenplant heb ik wat minder geluk. Er komen wel tomaten aan, maar ze rotten allemaal weg voordat ze rood worden. Geen idee of het aan de plant ligt of aan iets anders, maar jammer is het wel. Er hangen nu nog vier groene tomaten aan. Misschien ga ik proberen of ze in de vensterbank wel rood worden....


Verder kocht ik eerder dit jaar een sneue azalea (geloof ik) in het hoekje met afgeprijsde planten in de supermarkt. Het leek er op dat mijn goede zorgen niks deden, tijdens mijn vakantie is het toch ineens een mooie grote plant geworden. Haha, dat zegt niet veel goeds over mijn verzorging eigenlijk. Ik ben er blij mee in ieder geval. Ik heb geen idee of zo'n plant een winter op het balkon overleeft, of dat ik 'm naar binnen moet halen. Ik zal me er eens in verdiepen! Moet ik nog wel eerst uitvinden of het nou een azalea is of niet.


En... in maart stopte ik uitgebloeide bloembolletjes in een plantenbak. Ik werd in de reacties al gewaarschuwd dat ik dan zeker tot volgend jaar moest wachten tot er iets opkwam, maar ze zijn nu toch al weer uitgelopen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit jaar nog gaan bloeien, dus ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Rechts in beeld zie je trouwens een amaryllis die maar niet wil verdorren, zoals ie volgens de boekjes wel zou moeten doen :)

1 opmerking:

  1. De pepers zien er professioneel uit!
    En die tomaten worden misschien nog iets nu de zon schijnt?

    BeantwoordenVerwijderen