Pagina's

zondag 10 maart 2013

40 uur werken en wolbloemen

Nou, de eerste werkweek zit er op! Ik was van tevoren erg benieuwd hoe het me zou gaan bevallen, dat fulltime werken. Ik moet zeggen dat het zeker niet niks is, maar het valt me toch mee. De eerste drie dagen was ik wel helemaal kapot toen ik thuis kwam, maar het begint langzaam wel te wennen. Ik heb nu in het begin alleen maar lessen, dus ik zit eigenlijk heel de dag stil. Hoewel het soms mentaal wel vermoeiend is, hoef ik lichamelijk niets te doen. Dat is wel fijn, want dan heb ik 's avonds als ik thuiskom nog best wel energie om te koken of wat anders leuks te doen.

Waar ik vooral last van heb is dat ik nog maar zo weinig tijd over heb. 's Ochtends gaat om kwart over 6 de wekker, en 's avonds kom ik ergens tussen 6 en 7 weer thuis. Om het mezelf niet al te moeilijk maken om op te staan, wil ik echt om 10 uur wel in bed liggen. Dus dan blijft er nog weinig tijd over om leuke dingen te doen. Een voordeel van dat vroege opstaan is wel dat ik er in het weekend ook niet zo veel moeite meer mee heb, dus zaterdag werd ik zonder wekker gewoon om kwart over 6 wakker. Ik ben nog wel even blijven liggen hoor, maar om 8 uur was ik toch wel uit bed, terwijl ik vroeger makkelijk tot 12 uur in bed kon liggen. Dus in het weekend heb ik nu wel meer tijd dan eerst.

Zaterdagochtend ging ik snel weer even naar één van mijn favoriete rommelmarkt/kringloop winkels, waar ik een wolbloemenapparaat kocht. Ik weet niet of dit een algemeen bekend dingetje is, dus ik zal er even een fotootje van toevoegen. Het apparaatje zat nog in een doosje met een uitgebreide handleiding erbij, ik ging er gelijk mee aan de slag. Deze twee bloemen maakte ik er mee. Ik weet nog niet wat ik nou eigenlijk met die bloemen wil doen, maar het is wel lekker rustgevend om ze te maken in ieder geval. In de handleiding stond dat je een sprei kunt maken als je genoeg bloemen hebt, wie weet ga ik me daar ooit wel aan wagen!

3 opmerkingen:

  1. Nooit van dat apparaatje gehoord, maar klinkt interessant en je kunt er mooie bloemen mee maken! Vaal succes met je tweede werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het zelfde apparaatje. In het engels heet het een Flower Loom. Je kan er veel mooie dingen mee maken. Kijk maar eens op mijn pinterest pagina (linkje staat op mijn blog) onder Flower Loom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker iets met je handen doen is ontspannend na een hele week "denken". Succes met je sprei!

    BeantwoordenVerwijderen